torsdag 26 mars 2015

HKK praktiskt prov hamburgare





Självbedömning:

Jag blev för det mesta nöjd med min planering. Den innehöll alla delar man skulle ha med.

Framsidan tycker jag blev bra, lite enkel, inte så färgglad, men den hade med det nödvändiga. Bilden var simpel men fin, och den visade även vad det var jag skulle göra för maträtt samt hade med namn och skola.

Menyn innehöll allt som min rätt var menad att ha med. Även den var lite simpel, men man måste inte göra allt så komplext.

Utvärdering var lite kort, till nästa gång kan jag försöka få med lite till och även tänka på några fler negativa aspekter. Förutom det så blev den bra, jag gjorde den lite finare genom att göra om den i ett pages dokument.

Prisberäkning gick bra, jag fick med allt jag behövde och allt höll sig till budgeten på under 15:-. Jag var tvungen att ta bort två matvaror för att priset skulle hållas, men det var inga viktiga ingredienser, bara tillbehör som man klarar sig utan. Även prisberäkningen gjorde jag om i ett pages dokument för att det skulle se finare ut, tycker att det också passar ihop med resten av häftet då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar